Dum04222018

Last updateMie, 18 Apr 2018 3pm

Back Sunteți aici:Home Actual Actual Media & Publicitate Impactul sistemelor audio din magazine asupra comportamentului clientilor

Impactul sistemelor audio din magazine asupra comportamentului clientilor

RetailAudioImg1ELKO Romania, companie membra a grupului ELKO specializata in distributia unei game largi de echipamente si solutii IT, recomanda managerilor din retail sa acorde o atenţie cat mai mare proiectarii, instalarii si modului in care sunt exploatate sistemele audio din magazine. Plecand de la un studiu stiintific publicat pe blog-ul Axis Communications, subliniem importanta acestei componente tehnologice, facand totodata cateva recomandari de echipamente ce pot imbunatati eficienta si flexibilitatea, simplificand in acelasi timp modalitatea de utilizare.

Intr-o piata unde magazinele de retail sunt nevoite sa concureze cu mediul online, crearea unei experiente cat mai placute pentru clienti este esentiala. Iar pentru a contrasta si concura cu experienta cumparaturilor strict digitale, magazinele care sunt prezente atat online, cat si fizic, incearca sa creeze o experienta unitara pentru clientii care trec din mediul digital in cel fizic.
O componenta esentiala a afacerilor care urmaresc sa contureze mediul retail prin muzica este bagajul de cunostinte stiintifice legate de modul in care sunt influentate emotiile clientilor. Magazinele care folosesc instrumentele adecvate devin in mod automat spatii in care clientii isi doresc sa petreaca timpl.
Vocea marcii
Toata lumea stie ca muzica poate avea multe efecte asupra mintii omului. Spre deosebire de elementele vizuale, precum caractere sau culori, muzica este insa mult mai dificil de analizat. Cum decidem daca un anumit tip de muzica este potrivit pentru o anumita marca? Cum se poate defini sunetul caracteristic unei marci?
Daca elementele vizuale reprezinta fata unui magazin, atunci muzica reprezinta vocea sa. Muzica este cu mult mai mult decat un simplu continut de divertisment pentru clienti - este tonul si sufletul marcii, care este astfel prezentata clientilor.
Adaptand muzica la personalitatea afacerii, se pot obtine cresteri de profit si o identitate de marca mai bine definita, dar procedeul nu este deloc usor. Avand abilitatea de a imbogati un spatiu prin sunet, muzica introduce noi idei si consolideaza notiunile si asteptarile deja existente pentru mediul in care este redata. Tendintele si gusturile muzicale evolueaza insa neintrerupt, asa ca poate fi dificil de determinat tipul de muzica ce rezoneaza cel mai bine cu clientii.
Alegerea corecta
Asadar, cum se alege muzica potrivita pentru o marca?
Cel mai bine este daca muzica din mediul retail este tratata in acelasi mod in care este tratata identitatea vizuala. Ea trebuie integrata de la inceput, pentru a construi simultan o identitate vizuala si una sonora, care sa contribuie la formarea unei marci puternice, coerente. Clientii care patrund in magazin o fac ca rezultat a anunturilor publicitare si a mesajelor de pe retelele sociale. Acelasi gen de emotie trebuie recreat si cu ajutorul muzicii. Elementele vizuale, promotiile si muzica trebuie sa colaboreze.
Acesta este unul dintre cele mai importante aspecte legate de utilizarea muzicii pentru a crea atmosfera adecvata. Cu cat clientii petrec mai mult timp intr-un magazin, cu atat sansele de a cumpara mai multe articole cresc.
Emotii declansate prin muzica
Volumul sonor si ritmul reprezinta elemente de marketing extrem de importante la nivelul unui magazin. Volumul ridicat ii determina pe oameni sa se miste mai rapid, in timp ce muzica in surdina ii determina sa petreaca mai mult timp. Ritmul lent al muzicii ii stimuleaza pe oameni sa cheltuiasca mai multi bani, in timp ce ritmul energic genereaza stare de bine. Un manager se poate folosi de aceste detalii pentru a declansa diferite raspunsuri comportamentale pe parcursul zilei.
Un restaurant fast-food ar putea avea ca scop cresterea fluxului de clienti in perioada pauzei de masa prin redarea unor ritmuri rapide la volum ridicat. Dar pe perioada dupa-amiezilor, acelasi restaurant ar putea opta pentru ritmuri medii sau lente, redate la un volum redus, pentru a-i determina pe clienti sa stea mai mult timp si sca cheltuiasca mai multi bani.
Sfaturi de baza legate de muzica in retail:
    Mentineti controlul asupra difuzoarelor. Trebuie sa stiti mereu ce gen de muzica si din ce motiv este redata.
    Nu alegeti niciodata la intamplare. Nu amestecati listele. Redati muzica dupa un plan bine stabilit.
    Rolul muzicii este acela de a respecta asteptarile clientilor. Muzica reprezinta vocea marcii. Folositi tonul adecvat.
    Implicati-va! Nu este de ajuns sa folositi o coloana sonora. Spre deosebire de un logo, care poate fi folosit timp de mai multi ani, listele muzicale trebuie reimprospatate permanent, astfel incat sunetul sa fie mereu sincronizat cu valorile emotionale ale marcii si cu gusturile in continua schimbare ale clientilor.
    Soundtrack Your Brand (SYB) a publicat cateva rezultate ale unor cercetari cu privire la impactul muzicii din magazine asupra comportamentului clientilor. Despre aceasta, puteti citi mai multe aici.

Muzica in retail si recomandarile ELKO Romania
Axis a anuntat de curand o serie de parteneriate, al caror scop este acela de a conecta serviciile de streaming de muzica la echipamentele audio Axis cu conectare la retea, care asigura astfel flexibilitate si complexitate in redarea de sunet si muzica la nivelul magazinelor. Printre parteneri se numara Soundtrack Your Brand, Royal Streaming, MUSIC2BIZ si Pinesker Media Company.
Prin aceste colaborari, Axis ofera acum o gama completa de solutii audio pentru magazine, extrem de usor de administrat. Serviciile muzicale pot fi integrate cu sistemele de difuzoare Axis pentru retea deja existente, fara a fi necesare alte solutii hardware sau software, astfel se pot implementa anunturi programate sau neprevazute, alaturi de muzica planificata. Iar difuzoarele Axis se remarca printr-o multitudine de calitati, precum constructia de tip all-in-one, procedeul usor de instalare sustinut de tehnologia PoE (Power over Ethernet), mecanismul simplu de transmitere a muzicii, posibilitatea de a planifica si personaliza liste de redare, posibilitatea de a programa anunturi inregistrate sau de a le reda in timp real si utilizarea unei platforme deschise, care asigura integrarea cu sisteme viitoare. Toate aceste caracteristici sunt completate de eleganta si flexibilitate. AXIS C2005 este, de exemplu, un excelent difuzor de tavan, care poate fi integrat cu usurinta in orice decor. Acesta incorporeaza un amplificator, un mixer, procesorul de semnal digital (DSP), functionalitate de streaming, microfon si sursa de alimentare. In plus, este pre-configurat din fabrica, iar pentru verificarea instalarii, este prevazut cu o functie de auto-testare. Mai mult, fiind un echipament de retea bazat pe o platforma deschisa, poate fi adaugat cu usurinta in orice sistem, indiferent de complexitatea sau dimensiunile acestuia. Dupa aceleasi principii si cu aceleasi functii este construit si modelul AXIS C1004-E, numai ca acesta poate fi fixat deopotriva pe pereti si pe tavan, fara a fi incastrat. In plus, C1004-E beneficiaza de o constructie rezistenta la umezeala, ceea ce inseamna ca poate fi montat si la exterior, imediat sub streasina, astfel incat sa fie ferit de ploaie.
Pe langa difuzoarele Axis, noile solutii audio pot fi folosite si impreuna cu sisteme audio non-Axis, prin intermediul dispozitivului AXIS C8033 Audio Bridge, care permite conectarea sistemelor audio atat analogice, cat si digitale. Echipamentul este prevazut cu suport PoE, astfel ca nu necesita un cablu separat pentru alimentarea cu energie si poate fi administrat de la distanta, prin intermediul retelei Ethernet, folosind serverul web integrat.
Totodata, reteaua audio a unui magazin poate include si o solutie de stocare in retea, care sa gazduiasca liste de melodii concepute de utilizator si anunturi pre-inregistrate. In acest sens, este recomandata implementarea unui NAS Western Digital My Cloud Pro din seria PR2100, care multumita unei capacitati de stocare ce poate ajunge la 20TB poate fi utilizat simultan si in alte scopuri, precum pentru stocarea inregistrarilor provenite de la camerele de supraveghere sau pentru gazduirea elementelor vizuale care urmeaza a fi redate pe ecranele din magazin. In plus, solutia de Personal Cloud integrata permite accesul de la distanta, pentru a adauga sau edita liste muzicale,  anunturi sau chiar clipuri video care urmeaza a fi redate in magazin. Iar suportul pentru configuratii RAID garanteaza siguranta datelor in eventualitatea in care unul dintre harddisk-uri se defecteaza.
Vedem asadar ca sistemele audio din magazine joaca un rol ce poate influenta radical succesul intregii afaceri. De aceea, proiectarea, instalarea si indeosebi exploatarea lor trebuie sa beneficieze de o atentie sporita. Iar pentru un plus de flexibilitate si eficienta, ele pot fi extinse prin implementarea de echipamente conexe, precum cele mentionate.
Difuzoarele şi convertorul audio Axis, si echipamentul de stocare in retea Western Digital sunt disponibile in Romania prin intermediul ELKO Romania si al partenerilor sai.

Despre Grupul ELKO si ELKO Romania
Grupul ELKO este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse si solutii IT din regiune, reprezentand 210 de producatori si oferind o gama larga de produse si servicii catre mai mult de 7700 de companii, producatori de calculatoare, retaileri, integratori de sisteme din 30 de tari in Europa si Asia Centrala. Cifra de afaceri a grupului in 2016 s-a ridicat la 1460 de milioane USD.
ELKO Romania face parte din Grupul ELKO si este specializata in distributia unei game largi de echipamente si solutii IT: solutii mobile, componente, solutii de infrastructura IT si de stocare, solutii de supraveghere video, echipamente industriale, software, periferice. Compania comercializeaza produsele din portofoliu exclusiv prin intermediul partenerilor sai, companii revanzatoare (reselleri, retaileri, e-taileri, companii care proiecteaza, instaleaza si revand solutii IT, sisteme de comunicatii si supraveghere video), adresand toate canalele de distributie IT & Telecom.