Dum11192017

Last updateJoi, 16 Noi 2017 3pm

Back Sunteți aici:Home Lifestyle Lifestyle News Sanatate Angajatori: Neglijarea sănătăţii mintale la birou!

Angajatori: Neglijarea sănătăţii mintale la birou!

stres-serviciuProblemele de sănătate provocate de stresul de la muncă nu discriminează pe nimeni.

Indiferent că ești recepționier în vreo corporație sau ai fondat un startup de milioane, stresul nu te-a ocolit și, cu siguranță, ai la activ multe nopți nedormite.La nivel european, stresul la locul de muncă este a doua cea mai întâlnită problemă de sănătate legată de activitatea profesională, după afecţiunile dorsale, afectând 28% dintre angajaţi.

Pe lângă impactul semnificativ asupra sănătăţii oamenilor, efectele stresului se răsfrâng în organizaţii şi, implicit, în economie. Mai mult, este principalul factor pentru apariţia sindromului „burnout“, adică o formă de epuizare emoţională, asociată cu atitudini negative, chiar cinice, faţă de propria persoană sau faţă de cei din jur.„Se vorbeşte în companii despre rezultate, cultură orga­nizaţională şi performanţe, însă se ignoră nevoile emoţionale esenţiale ale fiecăruia dintre noi. Care fac posibile rezultatele fără un cost emoţional uriaş şi nesănătos. Nevoi care ne dau siguranţă. Fără de care nu suntem motivaţi.

Frica, vina şi teama sunt folosite ca forme de control în relaţiile de muncă, din păcate, prea des“, explică Domnica Petrovai, psiholog clinician. De asemenea, mai spune specialistul, promovarea şi susţinerea sănătăţii mintale la locul de muncă înseamnă relaţii sănătoase de muncă, înseamnă cooperare şi colaborare, înseamnă încredere. Însă, dacă ne gândim că 70% dintre adulţi au un comportament problematic cauzat de mecanismele de protecţie, un training de comunicare nu va rezolva problemele.

„Sănătatea mentală la locul de muncă înseamnă recunoaşterea dificultăţilor în sfera sănătăţii mentale, cum este depresia sau anxietatea şi înseamnă accesul la servicii directe de consiliere psihologică pentru angajaţi. Depresia şi anxietatea nu dispar de la sine, nu sunt semne de slăbiciune sau ruşine. Stigma asociată acestor tulburăriu prin care trecem aproape cu toţii face ca accesul la serviciile de sănătate mentală să fie redus“, conchide Domnica Petrovai.

Teorie şi practică

Cultura de business spune că îţi laşi problemele personale la uşa biroului, odată ce ajungi în companie. Anca Boalcă, psiholog clinician, spune că este o provocare pentru oricine să vorbească despre problemele emoţionale, chiar şi cu persoanele apropiate. Prin urmare, cu atât este mai greu să faci asta la locul de muncă. „Pericolul este ca percepţia celor cu care lucrăm se poate schimba sau apare teama că ne putem pierde locul de muncă.

Sentimentul de vulnerabilitate este greu de acceptat şi mult mai dificil atunci când eşti nevoit să-l manifeşti faţă de anumite persoane cu care nu ai legături emoţionale profunde“, spune medicul. Potrivit declaraţiilor sale, următorul trend în materie de management în companii impune colaborarea cu un psiholog clinician sau psihoterapeut. Atunci când nu te simţi apt pentru a-ţi duce la bun sfârşit îndatoririle, dar continui să lucrezi într-un mediu stresant, poţi afecta buna funcţionare a companiei.

Sursa: capital.ro

Stiri mai vechi: