Lun01182021

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

2018: Scenariile de reducere a impozitului pe venit!

calcule-impozitePromisiunile din programul de guvernare fie dispar una câte una, precum taxa de solidaritate sau impozitul pe cifra de afaceri, fie sunt modificate.

În acest sens, coaliţia de guvernare PSD-ALDE ia în calcul două scenarii de reducere a impozitului pe venit, de la 1 ianuarie 2018: la 10% sau la 12%.

Bugetul pe anul viitor pare compromis deja de cheltuieli de pesonal mai mari şi reduceri de taxe promise în programul de guvernare. Scăderea impozitului pe venit la 10% este una dintre măsurile care ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2018, la pachet cu trecerea contribuţiilor sociale de la angajat la angajator şi reducerea acestora la 35%.

Potrivit calculelor care se află pe masa Guvernului, impactul bugetar al reducerii cotei unice la 10% este unul alarmant: peste 11 miliarde de lei minus la încasări. „Măsura reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, cuprinsă în programul de guvernare, va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2018“, a declarat Călin Popescu Tăriceanu, preşedintele Senatului, la începutul lunii trecute, înainte ca prima rectificare bugetară din acest an să fie aprobată. Dar simulările avute în lucru şi discutate în coaliţia de guvernare iau în calcul încă un scenariu. Respectiv scăderea impozitului pe venit la 12%, de anul viitor. În acest caz, golul bugetar ar fi de peste 7 miliarde de lei.

Interesant este faptul că, potrivit aceloraşi surse, neimpozitarea veniturilor până în 2.000 de lei nu ar mai fi luată în calcul. Guvernul speră să recupereze o parte din veniturile pierdute cu reducerea cotei unice din trecerea contribuţiilor de la angajator la angajat, acolo unde un procent mai mare (35%) se va aplica la un salariu brut mai mare (creştere cu 22%).

Statul şi-a făcut calculele şi speră să încaseze 6,8 miliarde de lei anul viitor. Măsura va avea efect de domino şi va afecta atât veniturile şoferilor, prin majorarea amenzilor, cât şi pe cele ale statului, care va trebui să vireze mai mulţi bani către fodurile de pensii private.

„Statul trebuie să facă ajustările necesare ca angajatorul să nu plătească în plus. De altfel această măsură are mai multe efecte adverse pe care Executivul trebuie să le repare. Amenzile se vor majora de la 1 ianuarie 2018, fără o bază economică, direct proporţională cu o creştere reală de venituri. De asemenea, contribuţia la Pilonul II de pensii, va creşte, în sumă absolută. E nevoie de o reducere a procentului ca viramentul în bani să fie la fel.

Punctul de pensie se va majora de asemenea, pentru că evoluţia acestui indicator este direct legată de cea a salariului mediu brut. Sunt creşteri artificiale şi nu au legătură cu mersul economiei, de aceea, pot crea dezechilibre“, a explicat Gabriel Biriş, pentru Capital.
În acest context, o altă sursă de venit ar fi reducerea contribuţiei la Pilonul II de pensii la 2,5%, care a fost deşa speculată înspaţiul public, în condiţiile în care sumele virate ar urma să crească cu aproximativ 4,8 miliarde de lei. De altfel, însuşi premierul a confirmat că se lucrează pe trei scenarii.

„Există trei variante: să lăsăm lucrurile aşa cum sunt, umblând doar la comisioanele care se iau astăzi de către administratorii privaţi ai acelor bani, fiindcă, repet, au exagerat; varianta a doua - să dimi­nuăm cota pentru Pilonul II în favoarea Pilonului I şi varianta a treia - cea de opţional. Se fac calcule, Ministerul de Finanţe le va prezenta public când vor fi gata. (...) Săptămâna viitoare vom avea, cred, simulările complete“, a declarat premierul Mihai Tudose, la un post de televiziune.

Referindu-se la varianta în care oamenii pot opta, şeful Executivului a spus: „Dacă vrei să rămâi aşa, rămâi aşa. Vrei să duci mai mulţi bani în Pilonul I (...) este în regulă, optează“.

Sursa: capital.ro

Stiri mai vechi: