Joi08132020

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Frankfurt Motor Show 2017: SUV-urile schimbă piaţa, iar electrificarea, afacerile industriei!

motor-showCel mai important eveniment al industriei auto din această toamnă, Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) de la Frankfurt, a ajuns la momentul concluziilor.

Acestea dezvăluie un viitor care implică, pe teremen scurt, o continuare a „nebuniei” SUV și, în perspectivă îndelungată, o electrificare accentuată completată de „robotizarea” mașinilor.Debutul expoziţiei auto de la Frankfurt a fost marcat de absenţa unor nume mari ale industriei auto precum Peugeot, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Nissan, Infiniti, Mitsubishi sau Volvo şi mulţi se aşteptau ca aceasta să fie principala temă de discuţie în timpul evenimentului desfăşurat între 12 şi 24 septembrie.

Unele publicaţii importante s-au grăbit să vorbească despre „moartea” saloanelor auto. Numai că, această reorientare a unor mărci către evenimente proprii – pentru o mai bună vizibilitate, expoziţii cu un public mai puţin avizat - în căutare de noi clienţi, sau internet – pentru a reduce costurile, a fost rapid dată uitării în momentul în care la standurile din cadrul Messe Frankfurt au început să fie dezvăluite vehiculele care îşi vor căuta clienţi în viitorul mai apropiat sau mai îndepărtat.

E drept că, pentru obişnuiţii evenimentului, lipsa impresionantei hale Audi, asamblată la fiecare ediţie în curtea interioară, a fost un şoc. Mai ales că, în locul ei, organizatorii au amenajat zone de testare complet inestetice pentru vehicule. Cum marca premium germană şi-a găsit însă suficient loc lângă suratele sale din grupul Volkswagen, şi acest „detaliu” a fost trecut cu vederea.Sarabanda prezentărilor de noi modele a dezvăluit, măcar parţial, direcţia în care se îndreaptă întreaga industrie auto mondială. În următorii ani SUV-urile vor domina tot mai autoritar, în timp ce eficientizarea motoarelor, conectivitatea şi sistemele de deplasare autonomă vor face diferenţa. Este de aşteptat ca avalanşa de noi SUV-uri lansate pe piaţă să fie urmată de o electrificare agresivă, multe dintre conceptele de astăzi devenind vehicule de serie.

Odată cu propulsia electrică pare să se deschidă şi drumul unor noi companii către clienţi. Deja saloanele auto majore din ultimii ani au avut, fiecare, noi expozanţi cu nume mai mult sau mai puţin cunoscute. Iar IAA 2017 nu a făcut excepţie având la standuri mărci precum Aspark, Borgward, Thunder Power, Wey sau YanFeng. Majoritatea venite din China şi susţinute de fonduri guvernamentale generoase, aceste companii profită de schimbările majore prin care trece industria pentru a îşi face loc pe o piaţă extrem de competitivă.

Vedete „Made in Romania”

Ediţia din acest an a Frankfurt International Motor Show a adunat la standuri o mulţime de vehicule de serie tip SUV, majoritatea de mici dimensiuni. Alături de modele precum BMW X3, Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Jaguar E-Pace, Kia Stonic, Land Rover Velar, Opel Grandland X, Porsche Cayenne, Seat Arona, Toyota Land Cruiser sau Volkswagen T-Roc, mulţimea de vizitatori a fost atrasă ca un magnet de a doua generaţie a Daciei Duster şi de varianta europeană a lui Ford EcoSport. Ambele produse în România – la Mioveni, respectiv, Craiova – micile SUV-uri sunt printre puţinele vehicule de acest fel care oferă variante dotate cu tracţiune integrală.

Este interesant de menţionat că multe dintre aceste SUV-uri sau crossovere au prestanţe asemănătoare cu cele ale hatchback-urilor sau sedanurilor din care sunt derivate, însă preţul lor este sensibil mai mare. Graţie acestei „nebunii” care pare să fi cuprins clienţii europeni, producătorii auto îşi rotunjesc binişor marjele de profit. Poate tocmai de aceea ne aflăm în faţa unei avalanşe de vehicule supraînălţate şi cu pretenţii îndoielnice dincolo de şosea, fără precendent în istorie.

Mai puţini vizitatori

Pe lângă absenţa unor mărci importante, expoziţia auto de la Frankfurt a înregistrat şi o scădere a numărului de vizitatori. Aproximativ 810.000 de persoane au vizitat cea de-a 67-a ediţie a IAA, cu 14,8% mai puţine raportat la precedenta ediţie din 2015 când 930.000 de vizitatori au trecut pragul centrului expoziţional Messe Frankfurt. „Ediţia din acest an a IAA a avut loc într-un context deosebit de dificil”, a apreciat Federaţia Constructorilor de Automobile din Germania (VDA), organizatorul Salonului de la Frankfurt., oficialii acesteia adăugând şi că „se vorbeşte de mai multe luni despre posibilitatea interzicerii circulaţiei autovehiculelor diesel, ceea ce îi îngrijorează pe consumatori şi clienţi”.
Nu numai expoziţia auto de la Frankfurt se confruntă cu o scădere a numărului de vizitatori. Anul trecut, gradul de participare la Salonul auto de la Paris a fost cu 14% mai mic, iar în luna ianuarie Salonul auto de la Detroit a atras cu 9.000 de vizitatori mai puţin decât la ediţia precedentă.

Sursa: capital.ro