Ma12062022

Last updateJoi, 16 Ian 2020 4pm

Back Sunteți aici:Home

Articole

Volkswagen, cronica unui eșec neanunțat

wolfsburg-plant-41-465x215Cel mai mare grup auto european, cu vânzări de peste 10,13 milioane de vehicule în 2014, venituri de 202 miliarde de euro și un profit net de 11,1 miliarde de euro, a dat naștere și celui mai răsunător scandal din istoria modernă a industriei auto mondiale. Dieselgate ascunde, de fapt, un întreg eșafodaj construit de-a lungul istoriei de o industrie care și-a subordonat persoane și instituții, mizând pe importanța sa în economie.

Scandalul Dieselgate pare să fi intrat într-o perioadă de acalmie menită să dea timp celor implicați să găsească noi metode de a ascunde sub preș mecanismele prin care o întreagă industrie și-a păcălit clienții de pe tot mapamondul. Poate părea o afirmație împinsă către extrem, însă este cert că valorile indicate de producătorii auto în privința consumului de carburant și emisiilor poluante ale mașinilor sunt departe de cele reale. Desigur, din pleiada de companii care produc și comercializează vehicule, imperiul Volkswagen a „reușit“ să afișeze cea mai puternică insolență prin amplasarea pe vehiculele sale a unor dispozitive menite să înșele chiar și aparatele de testare care, la rândul lor, nu par decât unelte folosite pentru a standardiza păcăleala.

Poate ar trebui să mulțumim Vokswagen

Faptul că, în condiții reale de utilizare, mașinile sunt mult mai gurmande și mai poluante decât indică cifrele producătorilor era cunoscut de mulți ani. Niciun utilizator de mașină nu poate spune că asta este o noutate. Și dacă poluarea este mai puțin vizibilă și mai greu de cuantificat, consumul de benzină sau motorină, „filtrat“ de portmoneul fiecăruia dintre noi, ar fi trebuit să ducă, la un moment dat, la o recalibrare a aparatelor cu care autoritățile de omologare măsoară performanțele unui vehicul. Cert este că, în ultimii ani, diferențele dintre realitate și ficțiunea servită de producători s-au acutizat. Iar din măsurători exacte care să indice clar ce cumperi, testele au devenit simple „valori etalon“ prin care clientul să poată face diferența dintre două mașini similare. vezi mai multe...

sursa: capital.ro

Stiri mai vechi: