Articole
O tanara antreprenoare din America si-a vandut casa pentru visul ei de afaceri. Magazinul online pe care il detine valoreaza acum milioane de dolari
- Detalii
- Categorie: Business
- Publicat: Marți, 24 Martie 2015 11:02
- Scris de Business Forum
- Accesări: 701
Diana Harbour, o tanara antreprenoare din America, a renuntat la un job intr-o companie de servicii financiare si si-a vandut casa pentru a incepe o afacere online. The Red Dress, un magazin de moda cu haine si accesorii, valoreaza acum milioane de dolari.
Daca in urma cu un deceniu Diana Harbour trudea intr-un birou de tip corporatist dintr-o companie de servicii financiare pentru care realiza texte de brosuri, acum se afla in fruntea unei afaceri prospere, care ii permite sa isi exerseze creativitatea. Pe alocuri, povestea ei seamana cu cea a oricarui fondator de startup: ai o pasiune, iti dai seama ca locul de munca pe care il ai este oprimant, apoi renunti la tot ce ai si risti pentru a-ti urma visul, noteaza FastCompany.
"Am crescut citind Vogue si Elle si ma simteam sufocata", spune Diana Harbour, marturisind ca fostul loc de munca era unul opresiv. "Aveam un CD pe birou si il foloseam ca oglinda retrovizoare". Diana folosea acest truc la birou pentru a se asigura ca nimeni nu se apropie din spate sa o surprinda "visand cu ochii deschisi".
Fundatia unei afaceri prospere = vanzarea propriei locuinte
Magazinul The Red Dress a fost deschis in 2005, initial ca un butic mic, din caramizi si mortar, situat in Georgia, Statele Unite. "Germenii" antreprenoriatului au fost saditi de tatal ei, care i-a spus dintotdeauna sa isi inceapa propria afacere. Cu toate acestea, Diana a absolvit facultatea, s-a casatorit si a facut copii.
Ne-am vandut casa, am facut un imprumut si am dormit pe saltele gonflabile timp de un an, in camere inchiriate.
Inceperea unei aventuri antreprenoriale presupunea renuntarea la un venit stabil, dar si relocarea din Columbus in Athens. A avut curaj si a facut asta. "Ne-am vandut casa, am facut un imprumut si am dormit pe saltele gonflabile timp de un an, in camere inchiriate", detaliaza ea. Cu toate acestea, avea o mica frica de esec. Biroul de Statistica a Muncii estimeaza ca doar jumatate din totalul afacerilor trec peste pragul de 5 ani.
Succesul nu a fost imediat in cazul ei, insa hainele din magazin au inceput sa fie populare in randul studentelor. La scurt timp, Diana si sotul ei Josh au deschis un nou magazin, iar ea a inceput sa vanda si lucruri pe eBay. Niciuna dintre aceste mici afaceri nu a avut succes, iar al doilea magazin a fost inchis la scurt timp.
"Social media nu doarme": trecerea in online
In momentul in care a realizat ca afacerea ei nu are succesul asteptat, Diana a apelat la social media, o lume pe care abia o descoperise, avand in vedere ca Facebook s-a deschis la un an dupa ce ea a absolvit facultatea. A incercat de trei ori sa isi promoveze magazinul pe Facebook, insa a fost inchis. In acea perioada, brandurile nu aveau inca posibiliatea de a avea pagini separate pe reteaua sociala, de aceea promovarea unei afaceri nu era permisa pe un cont obisnuit.
Atunci cand interdictia a fost ridicata, in 2007, expansiunea pe social media a luat avant: a urmat Twitter, Pinterest, Instagram si Wanelo. Recesiunea abia se intrezarea, insa afacerea Dianei a rezistat. Veniturile au crescut de la 63.000 de dolari in 2010 la 7,1 milioane de dolari in 2014, vanzarile generand 93% din total. Spatiul de depozitare a ajuns, in ultimele 18 luni, de la 3.500 de metri patrati la 45.000 de metri patrati.
Analizand tendintele de pe social media, Diana a ajuns la concluzia ca trebuie sa isi promoveze hainele prin modele care sa fie surprinse pe strazile din Athens. Ea insasi pasionata de fotografie, s-a asigurat ca modelele vor fi fotografiate in ipostaze cat mai creative. Asa a decurs intrarea afacerii in e-commerce. Prin recrutarea unor modele care sa ii poarte hainele si accesoriile, cumparatorii puteau vedea cum pot fi purtate tinutele in viata reala, un lucru esential pentru a converti un "cautator" intr-un cumparator.
Pe langa postarile care promovau hainele si magazinul, Diana adauga sfaturi de moda, citate, imagini cu ea alaturi de fiul ei, dar si cu decorarea propriei case. "Social media nu doarme", puncteaza ea. In plus, dupa un timp, tanara antreprenoare a inceput sa posteze poze cu lucrurile pe care voia sa le cumpere pentru magazin. Asta a functionat ca o strategie de business, pentru ca astfel vedea ce lucruri vor clientii ei sa cumpere, atat pentru magazinul online, cat si pentru cel fizic. Mai mult, magazinul are si o pagina VIP, unde clientii loiali pot vorbi direct cu ea de fiecare data cand achizitioneaza marfa noua pentru magazin.
Puterea clientului
Acest concept, de a invita clientul sa joace un rol mai activ in afacere si de a-l face sa simta ca are putere, nu este nou: el a fost invocat de unii dintre cei mai mari oameni din retail. "Cel mai eficient proces de comunicare are loc intre doua parti (vanzator si client) - fara intermediari", spunea CEO-ul Rakuten, lider global in e-commerce.
Cu toate acestea, Harbour nu se limiteaza la tweeturi si pins. Ea a facut cercetare si in domeniul de relatii cu clientii si preia singura unele plangeri din partea clientilor. Antreprenoarea se asigura, de asemenea, ca nu sunt sterse comentariile negative. Pentru a completa experienta clientului The Red Dress, Diana le scrie uneori mici biletele de multumire sau adauga un mic cadou surpriza in colet.
In prezent, antreprenoarea americana lucreaza la o colectie proprie pe care sa o vanda in magazinul ei. Pe langa asta, lucreaza la un nou site si il reface pe cel actual. Cu toate acestea, nu ia in calcul un nou magazin fizic, insa nu exclude ideea unui nou depozit.
sursa:wall-street.ro
Articole similare:
Stiri noi:
- KMG International, fostul Rompetrol Group, îşi anunţă rezultatele financiare. Conferinţa va fi transmisă pe Adevărul Live, începând cu ora 10.30 - 07/04/2015 07:05
- Întoarcere în istorie: ridicarea sancțiunilor împotriva Iranului va crește exporturile românești de berbecuți, cereale și fructe - 06/04/2015 07:38
- VIDEO Cum a reuşit o învăţătoare de la ţară, din Bihor, să ajungă printre cei mai mari designeri ai lumii, la New York - 06/04/2015 07:27
- Hobby-uri de seră: cât te costă să îți produci legumele preferate - 30/03/2015 07:08
- Lamborghini și d’Avenza promit personalizarea perfectă - 26/03/2015 08:12
Stiri mai vechi:
- Romanul care a facut avere din inventia unui japonez si din aroganta lui Gigi Becali. "Cea mai usoara afacere din viata mea" - 23/03/2015 09:33
- Cati bani poti castiga ca sofer Uber in Bucuresti? - 20/03/2015 08:39
- Poveşti româneşti de succes: de la o presă de ulei în satul Luna a ajuns la Bruxelles, cu cel mai bun produs din Europa - 19/03/2015 09:46
- Razboiul magiunului: greii din alimentatie cer anularea brandului Magiun de Topoloveni la nivel european - 19/03/2015 09:09
- Semințe de idei de afaceri: cum poți să scoți din cânepa românească un profit anual de 60.000 de euro - 16/03/2015 14:41
- Legendarele conturi ale lui Ceausescu care au ajuns la Voiculescu nu au existat! - 09/03/2015 10:57
- Afacerile din Romania care copiaza marci renumite, in pericol. Reactiile Heineken, KFC si Ferrari - 09/03/2015 10:24
- Prețul final: Ce se alege de afacerile milionarilor români după moartea lor? - 27/02/2015 11:58
- Se strâng lanţurile în jurul celui mai mare retailer român. Ce se întâmplă cu o reţea de aproximativ 150 de magazine - 26/02/2015 08:18
- Extraordinara poveste a românului cu 800 de milioane de dolari ascunse în Elveţia. Traseul de la evreul sărac Meir Abramovici la miliardarul Marcel Adams - 18/02/2015 07:05
- Cel mai mare regret al romanului cu 800 mil. dolari ascunsi in Elvetia - 17/02/2015 09:50
- Afaceri pentru femei. Topul celor mai promiţătoare businessuri pentru doamne şi domnişoare în anul 2015 - 16/02/2015 13:38
- Afacerea unui adolescent expert în tors şi ţesut. Cât câştigă liceanul pasionat de arta populară vânzând ii şi ştergare făcute de el - 09/02/2015 07:08
- Antreprenorul care a făcut istorie în turismul românesc - 22/01/2015 07:01
- Un român de 30 de ani a creat strategia care va aduce 500 de milioane de euro firmei unde lucrează - 09/01/2015 07:30